Tronsoanele de autostradă Boița – Mârșa – Sâmbăta de Sus ar trebui să fie gata peste patru ani
Ministrul Transporturilor și reprezentanții constructorul turc Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS au semnat vineri contractele pentru construcția primelor două tronsoane din Autostrada Sibiu – Făgăraș (secțiune a A13). Deși proiectul a întârziat nepermis de-a lungul ultimilor ani, sibienii speră că vor reuși să circule pe această șosea peste patru ani.
Compania turcă Maakyol Insaat va construi Tronsonul 1 (Boița – Avrig – Mârșa) care are o lungime de 14,25 km, o valoare de 1,89 miliarde lei (fără TVA) și va asigura descărcarea în Autostrada Sibiu – Pitești (A1), precum și Tronsonul 2 (Mârșa – Arpașu de Jos) care are o lungime de 19,92 km și o valoare de 1,54 miliarde de lei (fără TVA). Ambele tronsoane trebuie să fie construite în 48 de luni (12 luni proiectare, 36 de luni execuție).
Același antreprenor turc construiește tronsoanele 3 (Arpașu de Jos – Sâmbăta de Sus) cu o lungime de 17,61 km și 4 (Sâmbăta de Sus – Municipiul Făgăraș) în lungime de 16,26 km ale acestei autostrăzi, dar și un drum de legatură cu DN1, în lungime de 5,6 km.
Contractele prevăd ca, până la finalul anului 2027, să fie puși în circulație toți cei 68,04 km ai autostrăzii Sibiu -Făgăraș, potrivit Ministerului Transporturilor.
Autostrada Boița – Făgăraș va fi continuată cu celălalt proiect, Făgăraș – Brașov, care este, însă, mai întârziat și nu a fost deocamdată licitat. Stadiul acestui segment de autostradă a ajuns în punctul în care au fost realizate studiile de fezabilitate, fiind posibilă o licitație pentru proiectare și construire în 2024.